A jeśli...

...
A jeśli moja pieśń tutaj zostanie...
tych parę słów sercem śpiewanych
tu gdzie moja matka w schronie
śmierci robiła posłanie...

a jeśli jutro wyruszy...
mój brat... wujek i ojciec
Ty mnie nie pytaj dlaczego płaczę
czy sercem czuję tę wojnę...

a jeśli dzieckiem na zawszę zostanę...
i taka pamięć o mnie
tu w tym schronie... jak w grobie 
na zawsze sny moje spoczną niespokojne...

wiosna jest aby się cieszyć...
słońce nieść ku zachodowi...
nad Ukrainą wzejdą krzyże
śmierć nas ukołysze i ogień...

i jeszcze ruiny zostaną... co syren głos niosły miękko
ludzkość ... miłość... braterstwo... tak dziś wygląda... 
że aż mnie boli człowieczeństwo...

smutek tylko zostanie...
deszczem łzy z twarzy obmyje żołnierz
świat będzie mu szary...
bo wszystko utraci i nie będzie miał gdzie już wracać...
dzięki tej wojnie...

Anita Steciuk 



Zdjęcie Muszyńska-Zamorska 

Komentarze

Popularne wpisy